Dată: 31 Martie 2020
În încercarea de a oferi o experiență personalizată clienților, apar noi tendințe. Una dintre cele mai umitoare este, fără îndoială, tribetailing-ul, deoarece cheia succesului în activitatea de retail din zilele noastre este personalizarea.
Având în vedere concurența acerbă din sectorul de retail și dezvoltarea fulminantă a retail-ului digital, care permite oferirea unui conținut personalizat pentru dispozitivele mobile inteligente ale cumpărătorilor, este imperios necesar oferirea unei experiențe personalizate tuturor clienților care intră în magazinele fizice.
Ce este Tribetailing-ul?
Tribetailing este un termen care se referă la tactica comercială de personalizare a tot ceea ce se face. Adică, presupune atât personalizarea reclamelor, cât și a design-ului magazinului. De exemplu, logo-ul mărcii dvs. și chiar și vânzările trebuie să se concentreze pe o nișă specifică de clienți.
Retailerii care aplică tribetailing-ul nu se ocupă de publicul larg, se concentrează doar pe o anumită nișă de clienți și își direcționează resursele doar pentru a-i servi pe acești clienți.
De exemplu, dacă vreți să atrageți clienți care consumă doar fructe și legume proaspete, trebuie folosiți reclame și să vă amenajați magazinul ținând cont de acest aspect.
Pentru amenajarea cu ușurință a magazinului și crearea unui design atractiv, puteți folosi rafturi metalice de legume-fructe, precum cele care se află în oferta Rafturi Metalice de la A la Z.
Odată montate, acestea vă ajută să scoateți în evidență produsele specifice și să atrageți atenția publicului țintă, creând în același timp o legătură cu acesta.
Creând cu ajutorul acestor rafturi metalice o atmosferă care se va adresa direct clientului țintă, veți reuși să creați o legătură mai strânsă cu publicul țintă, care va contribui la creșterea vânzărilor.
Deși în cadrul unui magazin, experiența proiectată trebuie să se adreseze în egală măsură tuturor clienților, această abordare oferă noi oportunități de a obține informații detaliate despre un anumit sector.
Cum se poate aplica?
Pentru a implementa tribetailing-ul puteți crea conturi pe rețelele sociale destinate clienților țintă. Procedând astfel puteți fi sigur că acei consumatori care urmăresc aceste conturi sunt cei interesați de produsele dvs, în acest caz fructe și legume proaspete.
Această strategie asigură faptul că utilizatorii rețelelor sociale nu sunt inundați de conținut de marcă care nu este relevant pentru interesele lor.
Prin urmare, pot revizui diferitele produse disponibile și vedea oferte speciale care merită cumpărate. De asemenea, este indicat ca fiecare cont de pe rețelele de socializare să fie administrat de persoane diferite.
De exemplu, un magazin mare (în care există o gamă diversă de produse) poate avea un cont general de Instagram, unde poate afișa conținut de marcă și fragmente de reclame. Dar, puteți crea și un cont separat pentru noile dvs. produse din categorii diferite.
Astfel, consumatorii care urmăresc acel cont specific sunt cei care sunt interesați de noile tendințe despre casă, frumusețe și modă, astfel încât produsele care sunt zilnic postate pe ele sunt relevante pentru obiceiurile lor de consum.
În cazul Tribetailing-ului este fundamentală implementarea conținutului în aplicații direcționate special către publicului dvs. țintă.
Cunoscând grupul demografic care trebuie influențat, aveți posibilitatea să postați informații personalizate cu care aceștia se vor identifica imediat.
Un alt exemplu se referă la postarea de produse în funcție de vârsta consumatorilor. În cazurile în care vizați clienți mai tineri, este indicat să utilizați resurse cu care se pot identifica cu ușurință.
În timp ce segmentarea este destul de utilă, unele mărci globale pot avea probleme atunci când încearcă să-și direcționeze tactica pentru a pune în aplicare tribetailing-ul.
Utilizarea unor tactici complementare, precum Tribetailing-ul, poate fi puțin riscantă dacă încă care nu ați reușit să vă creați un portofoliu de clienți, deoarece v-ați îndepărta de alți clienți potențiali.
Totuși, aceasta este o tactică excelentă pentru a construi o relație solidă și de durată cu clienții, în special datorită dezvoltării comerțului electronic și mărcilor online care concurează puternic pe piață.
Concluzie
Prin utilizarea Tribetailing-ului, nu încercați să faceți plăcere publicului larg sau a maselor. Dimpotrivă, vă concentrați pe o anumită nișă și sunteți atenți la nevoile lor și numai la ei.
Acest lucru vă va permite să vă identificați piața, să o segmentați și să o atacați cu obiectivul de a atrage clienți și a-i fideliza până la obținerea unui venit mai bun decât dacă vă concentrați toate resursele pe atragerea clienților în general.
Așadar, dacă vreți să creșteți vânzările prin concentrarea pe un anumit segment de clienți, nu trebuie să uitați că experții de la Rafturi Metalice de la A la Z vă pot oferi cele mai bune sfaturi și produse pentru a îmbunătăți experiența potențialilor cumpărători în magazin.
Adaugă comentariu