Dată: 30 Aprilie 2020
Macro layout-ul este strategia de amenajare a spațiilor și zonelor, de plasare mobilierului care permite, prin intermediul circulației clientului, să creeze culoare care permit explorarea magazinului, vizualizarea tuturor produselor și îmbunătățirea vânzărilor.
Când clientul intră pe ușa din față, dacă spațiul și informațiile sunt atractive și interesante – la o primă vedere generală - atunci ... începe turul!
Pentru ca un client să se simtă confortabil și să-și dorească să rămână, circulația trebuie să se desfășoare într-un spațiu plăcut, iar atmosfera trebuie să aibă elemente interesante și funcționale.
Cu cât stau mai mult, cu atât vor face cumpărăturile mai multe. Arhitectura interioară definită de macro layout va fi cheia creării unui flux de circulație care vizează scenarii care provoacă o atitudine pozitivă față de achiziții.
Pentru aceasta, trebuie să stabiliți unde localizați și organizați fiecare dintre elemente. Macro layout-ul definește punctul de acces către zona de vânzare, zonele calde și reci, amplasarea secțiunilor, plasarea mobilierului și designul culoarelor.
Există câteva comportamente naturale preexistente ale modului în care consumatorii se deplasează, de exemplu:
• Merg mai încet pe suprafețe reflectorizante. • Când intră într-un magazin, de obicei merg spre dreapta și apoi o iau în sens invers acelor de ceasornic. • Se uită, merg înainte ( 90% dintre oameni sunt dreptaci). • Când găsesc ceea ce caută, se întorc repede și fără să privească în jur. • Au tendința să meargă către lumină. • Dacă văd o secvență de produse afișate pe o singură direcție, merg înainte. • Dacă mobilierul sau expozanții sunt simetrici, privirea lor îi identifică și îi înțelege mult mai repede.
Elementele principale ale strategiei de macro layout modifică anumite comportamente naturale pentru a optimiza circulația în magazin:
• Atracție vizuală. De exemplu, dacă privesc spre un loc, tind să meargă spre acel loc. Atunci, puteți încorpora puncte focale, elemente ambientale, ecrane, imagini și vitrine atmosferice pentru a realiza această mișcare. • Întreruperea trecerii cu mobilier. Puteți redirecționa circulația prin redistribuirea mobilierului. • Managementul produselor. În funcție de modul în care plasați produsele, puteți reorienta direcția clientului. • Iluminat. Dacă veți produce efecte specifice asupra anumitor elemente, veți determina clientul să meargă în cel mai iluminat colț.
Macro layout. Determinarea punctului de acces
Ori de câte ori este posibil, este recomandat să stabiliți punctul de acces în dreapta spațiului comercial pentru a direcționa clientul în punctul de plecare care încurajează direcția fluxului de circulație care se produce în mod natural.
Macro layout. Amplasarea zonei calde și reci
Zona fierbinte și zona rece sunt extensii imaginare care teoretic împart zona de vânzări în două părți egale. În funcție de locația punctului de acces, precum și de numărul acestora pe suprafața de vânzare, vor fi amplasate aceste zone sau zone din arhitectura interioară a unității comerciale.
În zonele calde vânzarea normală este mai mare decât vânzarea medie a diferitelor produse expuse în spațiile comerciale, iar în zonele reci, vânzarea normală este mai mică.
Zone și circulație
Zona fierbinte este o extensie care se află în circulația „naturală”, adică zona pe care o parcurg clienții, indiferent de secțiunea sau articolul pe care îl caută.
Zona rece este o extensie care este situată în afara circulației „naturale”, adică acolo unde fluxul de clienți este mai puțin fluid și, prin urmare, susceptibil de a fi ocupat de acele secțiuni cu achiziții dese sau cu o cifră de afaceri mai mare.
Zona fierbinte, naturală este o extensie care se dezvoltă de la punctul de acces și de-a lungul culoarului de direcționare a clienților, până la casa de marcat, în plin flux de circulație naturală.
Macro layout. Puncte reci și puncte fierbinți
Punctele reci sunt spații delimitate de colțurile poligonale ale zonei comerciale și, teoretic, cele mai accesibile. Prin urmare, cele mai puțin vizibile puncte ale unității. Geometria suprafeței comerciale, marchează amplasarea și extinderea acesteia în funcție de unghiurile sau colțurile spațiilor comerciale.
Punctele fierbinți sunt spații caracterizate printr-un flux sau o concentrare semnificativă a clienților și, prin urmare, punctele cele mai accesibile și vizibile ale unității.
Macro layout. Aranjarea mobilierului
Aranjarea mobilierului este un factor de maximă importanță în arta creării de atmosfere și ambianțe care permit stabilirea unei relații perfecte între client și spațiul comercial.
Stabilirea modului de amenajare a magazinului trebuie să fie realizată în funcție de tipul de unitate și de obiectivele care se doresc a fi atinse prin cele mai bune dispuneri existente: dispunere deschisă, închisă etc.
Dispunerea spațiului
Dispunerea deschisă dă o senzație de liberă circulație, cea închisă permite consumatorilor să circule prin toate secțiunile.
Macro layout. Crearea culoarelor
Lățimea și lungimea culoarelor determină o percepție pozitivă sau negativă a magazinului.
În linii generale, am putea afirma că cele mari ajută la îmbunătățirea imaginii unității comerciale, dar cele mici dăunează profitabilității reducând suprafața destinată vânzării.
Culoarele înguste sunt incomode și deranjante pentru cumpărător, creând o problemă reală de fluiditate, mai ales atunci când sunt foarte ocupate. În funcție de lățimea lor, acestea sunt împărțite în culoare de direcționare a clienților, culoar principal și culoar de acces.
Culoarul de direcționare a clienților este cel mai lung și cel mai lat culoar, iar funcția sa este de a duce clienții în capătul spațiului de vânzare.
Pot fi mai multe culoare principale. Acestea permit clienților să se plimbe cu ușurință prin diferite zone și secțiuni.
Culoarele de acces, denumite și culoare normale sau transversale, urmăresc să permită realizarea de cumpărături confortabile în diferitele secțiuni. Aceste culoare sunt în general cele mai înguste. Proiectarea lor nu permite prea mult spațiu de manevră, deoarece un culoar prea îngust afectează circulația fluidă a cumpărătorilor, iar dacă este prea liber - mai mult de 3 metri - reduce vizibilitatea produselor expuse. Se recomandă păstrarea culoarului de cel puțin 1,20 metri pe cele mai mici suprafețe.
Toate elementele macro layout-ului desenate aproape ca și cum ar fi o tablă mare de șah - fac parte dintr-un sistem strategic de îmbunătățire a vânzărilor într-un spațiu comercial.
La îmbunătățirea vânzărilor poate contribui și echipa Rafturi Metalice de la A la Z, care vă poate pune la dispoziție o gamă variată de rafturi metalice pentru magazin. Contactați-ne, căci nu veți regreta.
Adaugă comentariu