Dată: 23 Mai 2019
Cu toții știm că maniera de plasare a produselor în magazine are o mare importanță. Nimic nu trebuie lăsat la voia întâmplării. În plus, în ultimul deceniu toate studiile de merchandising ne indica importanta plasamentului produselor si analizează chestiunile legate de creșterea vânzărilor în magazine. Modalitatea de plasare a produselor trebuie să fie unul dintre lucrurile fundamentale pe care trebuie să le aibă în vedere un bun antreprenor.
Pentru multe persoane cu experiență în domeniu, merchandising înseamnă "aplicarea bunului simț" atunci când se are în vedere localizarea produselor într-un spațiu fizic. Există mai multe teorii care contribuie la creșterea vânzărilor prin plasarea în mod eficient a produselor în magazine. Iată câteva dintre cele mai folosite teorii folosite astăzi:
Unde trebuie plasate produsele pentru a vinde mai mult?
Cea mai recurentă metodă o reprezintă plasarea bunurilor de primă necesitate la capătul opus al intrării, astfel încât clienții să treacă prin tot magazin și în drumul lor să vadă alte produse care pot stârni pofta sau reaminti nevoia.
De asemenea, este important să se ia în considerare înălțimea la care vor fi plasate elementele, astfel încât produsele similare sunt adesea plasate la înălțimi diferite ale ochilor. O altă opțiune foarte folosită este de a ghida clienții prin intermediul culorilor, orientându-i spre produse promoționale.
Alți factori care afectează achiziția
Mirosurile, sunetele și chiar temperatura sunt alți factori care pot afecta consumul. Astfel, de exemplu, este mai bine să folosești tonuri calde atunci când decorezi magazinul, deoarece clienții se vor simți mai bine în acest tip de mediu, fie se vor bucura întotdeauna de o temperatură plăcută în spațiul în care intră. Un magazin în care este foarte frig sau foarte cald îi va face pe viitorii cumpărători să nu se simtă confortabil. Acest lucru îi va determina să-l părăsească repede fără a putea vedea toate produsele puse la dispoziție.
Dar, în afară de toate aceste trucuri și sfaturi, iată și altele care te vor ajuta să plasezi în mod eficient produsele în magazinul tău. Ținând cont de ele, nu va trebui să faci un curs despre noțiunile de bază privind merchandising-ul. Datorită acestor sfaturi, vei reuși să-ți așezi în mod corespunzător produsele pe diverse rafturi metalice, puse la dispoziție de echipa Rafturi Metalice de la A la Z.
Cum să ordonezi produsele în magazin
Arhitectura interioară a magazinului ar trebui să rezolve, în principal, mai multe probleme, cum ar fi locul unde pot fi plasate diferite categorii de produse pe suprafața comercială existentă. Pentru aceasta, trebuie să împarți magazinul în zone reci și fierbinți.
Zona fierbinte
Zona fierbinte este o extensie care se află în circulația "naturală", adică este zona prin care clienții rătăcesc, indiferent de produsul pe care îl caută. Prin urmare, aceasta trebuie să fie ocupată de produse cu o frecvență mai redusă de cumpărare sau de produse cu cifra de afaceri redusă. Aici vei plasa acele produse pe care vrei să le promovezi pentru a le îmbunătățiți vânzarea.
Zona rece
În zona rece se află spațiile inaccesibile și mai puțin vizibile din magazin. Aici trebuie să plasezi bunurile de primă necesitate, cele mai vândute produse. Un alt criteriu care te ajută să reflectezi asupra plasării produselor în magazin constă în tipul de cumpărare. Astfel, există patru tipuri de achiziții:
Achiziționare necesară planificată
Acestea sunt produse necesare pe care clientul intenționează să le achiziționeze. Locul lor de amplasare ar trebui să fie în zona rece, pentru a "direcționa" clienții către anumite puncte din magazin, de exemplu lapte, oua
Achiziționarea neprevăzută necesară
Sunt produse necesare pe care clientul nu intenționează să le cumpere. Din acest motiv, acestea ar trebui plasate și în zone reci, aproape de cele anterioare. Exemple de astfel de produse ar putea fi accesoriile
Achiziție dorită neprevăzută
Acestea sunt produse dorite pe care clientul nu a plănuit să le cumpere, astfel încât ele trebuie să fie localizate în zone fierbinți, de exemplu guma de mestecat
Achiziția dorită planificată
Acestea sunt produsele în care declanșatorul achiziției va fi valoarea adăugată pre și post-vânzare, constând din informații, sfaturi etc. Prin urmare, acestea ar trebui să fie amplasate în zonele fierbinți. Exemple de astfel de produse ar fi produsele de igienă și dermatocosmetice.
Evident, fiecare magazin este unic și diferit, prin urmare, este dificil de oferit sfaturi generale privind localizarea produselor. Sperăm că această clasificare te va ajuta să reflectezi asupra catalogării produselor tale, pentru a le putea plasa în cel mai bun mod posibil, astfel încât să ai parte de un beneficiu maxim. De asemenea, nu uita de importanța decorării vitrinei magazinului!
Sperăm că ai deja unele produse plasate corect și nu trebuie să reorganizezi toate rafturile metalice din magazin!
Adaugă comentariu