Dată: 30 Aprilie 2020
Micro layout-ul are în vedere expunerea produselor conform strategiei de vizualizare creată de un magazin pentru a genera cât mai multe vânzări.
Micro layout-ul este cea mai strategică parte a strategiei de vizualizare și măsoară profitabilitatea, cifra de afaceri și stocul fiecărui produs.
Crearea unui micro layout presupune definirea modului de plasare a produselor plecând de la expuneri diferite.
Pentru început, primul lucru pe care trebuie să-l aflați este: Care este diferența dintre plasare și expunere?
Plasarea se referă la un produs căruia îi modificați modul de expunere, în timp ce în cazul expunerii observați produsele, vă opriți să le priviți, dar nu fac parte din interacțiunea cu produsul - cum ar fi vitrine deschise, închise, afișaje atmosferice sau scenice.
Când vorbim despre plasări, există patru tipuri de prezentări: -pereții perimetrali - se plasează produsul pe peretele magazinului; -liniarele - sunt module de produs în spațiu; - vârfuri - sunt capetele liniarului; - insulele - sunt piese de mobilier speciale care sunt plasate în spațiul existent.
Micro layout: Managementul sortimentelor
Primul lucru pe care trebuie să-l definiți pentru a construi un micro-layout este strategia de sortare a produsului.
Strategia de sortare definește familiile de produse care răspund la nevoile diferite ale clienților, iar un sortiment este consecvent, atunci când întregul grup de produse ne permite să găsim cu ușurință ceea ce căutăm.
Dacă eșuează, întreaga expunere a produsului poate fi ordonată, dar nu va fi adecvată și va fi percepută ca dezordonată. Când se întâmplă acest lucru, persoana care intră în magazin spune de obicei: nu pot găsi nimic! Și atunci când se întâmplă acest lucru, persoana merge de obicei într-un alt magazin.
Sortimentul poate fi definit ca setul de articole care sunt afișate spre vânzare într-un magazin, pe baza principalelor dimensiuni strategice: amplitudine, lățime și adâncime.
În tipologia produselor putem găsi următoarele produse: • Cu impact mare- sunt cele care atrag atenția sau trezesc curiozitatea. Nu înseamnă că sunt produsele cele mai vândute, ci pur și simplu atrag atenția. Un astfel de produs poate fi casa de păpuși dintr-un magazin de jucării. • Vedetă- sunt cele mai vândute produse, de exemplu, produse de panificație, făină, ulei etc. • De impuls, sunt cele care se achiziționează cu ușurință într-un mod neplanificat, de exemplu, pixuri, bomboane, accesorii, printre altele, când suntem într-un magazin din apropierea cutiilor.
Micro layout : Praguri vizuale
Nivelurile de vizibilitate ale produselor determină puncte de atracție și vânzări.
Produsele situate la nivelul ochilor provoacă o percepție ridicată și un impuls de cumpărare. La nivelul mâinilor accesul este ușor, iar produsele situate sub sau peste aceste niveluri generează o percepție a cantității sau a sortimentului la care nu se ajunge cu ușurință.
Gestionarea, rotirea și reînnoirea produselor în diferite praguri de vizuale generează vânzări mai mari.
Nivelul capului începe de la o înălțime de peste 1,60 m și se estimează că vinde 9% din totalul produselor plasate.
Nivelul ochilor este cuprins între 90 cm și 1,60 m și vinde 52% din totalul produselor plasate.
Nivelul mâinilor, este cuprins între 50 și 90 cm și vinde 26% din totalul produselor.
Nivelul solului este de la 0 la 50 cm și vinde 13% din totalul produselor de pe rafturi.
Gestionarea, rotirea și reînnoirea produselor în diferite praguri vizuale generează vânzări mai mari.
Strategia de sortare și definirea rolurilor pentru fiecare produs vor determina cât de ușor și rapid găsește clientul dvs. produsele și, de asemenea, cât de mult îl puteți influența astfel încât să parcurgă întregul magazin.
Micro layout: Plasarea produselor
Produsele pot fi plasate orizontal, vertical și combinat. Plasarea verticală a categoriilor asigură o vizibilitate perfectă a diferitelor familii care le compun, prin scanare vizuală, într-o linie orizontală pe care observatorul o realizează în căutarea produselor. Există două modalități de plasare verticală, una adecvată, plasare verticală și plasare biverticală pe diverse rafturi metalice.
Plasarea verticală constă în prezentarea articolelor care alcătuiesc o anumită categorie de produse, astfel încât direcția de plasare a produselor pe diverse rafturi metalice pentru magazin, din aceeași categorie, să urmeze o secvență verticală la toate nivelurile, adică de la nivelul de sus la nivelul nivel inferior al unui spațiu clar definit. Acesta este în general modul în care sunt prezentate cele mai reprezentative categorii de produse sau cele care conțin un număr foarte important de referințe.
Plasare verticală
De exemplu, există magazine în putem găsi fiecare dintre culorile dulciurilor într-un distribuitor vertical care ne permite să identificăm rapid fiecare dintre variantele de culoare. Este vorba despre o plasare verticală a aceluiași produs în culori diferite.
Plasarea orizontală este mai monotonă, deoarece există familii de produse care sunt mai marginalizate, dar poate fi benefică pentru a vinde anumite produse mai bine decât altele.
Acest tip de plasare constă în prezentarea a mai mult de două categorii la nivelurile disponibile dintr-un anumit spațiu. Categoria prezentată la nivelul ochilor și mâinilor va fi cea pe care veți dori să o vindeți cel mai mult.
Plasare orizontală
În acest caz, pragul vizual consolidează aromele sau tipurile de băuturi răcoritore pe care doriți să le promovați cel mai mult.
Pe scurt, micro layout-ul unui magazin comunică clientului date despre: varietate, sortiment, forme, culori, dimensiuni și mod de prezentare. Toate aceste resurse generează ritmuri diferite pentru a îmbunătăți procesul de achiziție.
Schimbarea, rotirea și gestionarea plasării produselor sunt cheile pentru o strategie comercială de succes.
Noi, cei de la Rafturi Metalice de la A la Z vă punem la dispoziție o gamă variată de rafturi metalice pentru magazin, întrucât ne dorim să fim partenerul dvs. de încredere și să vă ajutăm să vă creșteți vânzările.
Adaugă comentariu