Coșul meu

0 produse

Sfaturi de la profesionisti

Vezi toate articolele

Degustările în magazin - o artă pierdută de care pot profita micile magazine pentru a-și fideliza clienții

Consumatorii sunt din ce în ce mai atenți și nonconformiști. Avem foarte puțin timp pentru a căuta produse care ne satisfac nevoile foarte schimbătoare și specifice, pe o piață cu o ofertă excesivă de bunuri cu caracteristici foarte similare.

Dacă adăugăm la aceasta că ne dorim din ce în ce mai mult să trăim experiențe unice cu produsele pe care le achiziționăm, obligăm brandurile să inoveze constant, să conceapă lansări care să satisfacă cerințele noastre și să găsească căi directe către „vârful minții noastre”. Acesta este motivul pentru care degustările în magazin au devenit cea mai bună strategie de promovare a produselor.

Ce este o degustare?

Degustările sunt mici mostre pe care un brand le livrează potențialilor clienți pentru a încerca un produs cu scopul de a promova vânzarea acestuia. Acestea sunt de obicei oferite de promotori aflați într-un stand situat într-o zonă mare, un supermarket sau la intrarea unui anumit magazin.
Degustările sunt cel mai eficient mod de a induce achiziția în magazine

Această strategie de marketing este un instrument excelent de vânzări, deoarece investiția în aceasta este minimă și, în schimb, se obține un ROI pozitiv.
Dacă luăm în considerare factorul psihologic al reciprocității (atunci când cineva face ceva pentru noi, suntem obligați să îi întoarcem gestul), fenomenul de imitație și sentimentul de raritate (ceea ce face ca oamenii să se îngrămădească la standuri de teamă că mostrele gratuite se termină), ne putem da seama că degustările sunt foarte eficiente.

Avantajele degustărilor din magazine sunt atât calitative, cât și cantitative

Cheia unei strategii bune în magazine este diferențierea de concurență, creând campanii inovatoare care pun accent pe segmentare și care oferă valoare adăugată. Dacă sunt făcute bine, beneficiile sunt multiple:

-Creșterea vânzărilor.

-Creșterea brand awareness-ului pentru clienți pentru a-l utiliza ori de câte ori au nevoie de un anumit articol.

-Atragerea de noi consumatori.

-Loialitate regulată a clienților prin oferirea de informații care generează securitate și încredere.

-Creșterea reputației brandului, ca strategie de comunicare bazată pe sfaturi de stand-up îmbunătățește prestigiul unei firme.

-Compilarea directă a informațiilor relevante cu privire la nevoile consumatorului final pentru ca firma să ia decizii cu privire la strategia sa comercială.

-Cross-selling și Up-selling. Posibilitatea de a genera vânzări încrucișate este un beneficiu foarte interesant, deoarece clienții se simt mai determinați să încerce alte articole ale aceluiași brand, dacă primul răspunde nevoilor lor.

Succesul degustărilor depinde foarte mult de promotori, deoarece degeaba un articol este perfect dacă nu este vândut corect.

Promotorii trebuie să știe să interacționeze cu consumatorul, să cunoască toate informațiile legate de produs, să fie hotărâți și să aibă o atitudine pozitivă față de client.

Un alt avantaj este cel legat de cost beneficiu. Unul dintre cazurile emblematice ale utilizării acestei tehnici este cel al celui mai mare vânzător en-gros bazat pe volumul de vânzări din Statele Unite, Costco. Acest magazin are 663 sucursale care operează în SUA, în afară de Canada, Mexic, Regatul Unit, Japonia, Corea de Sud , Taiwan, Australia.

La sfârșit de săptămână zeci de promotori în mai multe părți ale marilor magazine oferă mostre gratuite clienților, unii dintre ei sunt dispuși să aștepte o perioadă lungă de timp până produsul este disponibil.

Promotorul zâmbește, le dă eșantionul și anunță cu voce tare și clar numele și costul mărfii sau pe care culoar o pot găsi, deși produsele sunt de obicei expuse în același loc în care este instalat standul cu mostre gratuite.

"Mostrele gratuite sunt o modalitate foarte eficientă de a induce cumpărăturile, în special în rândul consumatorilor mai puțin educați", se arată într-un document publicat de un grup de cercetători în 2011 în British Food Journal.

Costco a refuzat să dezvăluie cifrele cu privire la impactul strategiilor comerciale pe care le folosește asupra vânzărilor sale, asigurându-se că acestea sunt confidențiale.

Cu toate acestea, firma de prezentări de produse Interactions, un contractor Costco, a publicat în 2013 un studiu adresat clienților săi în care a dat asigurări că prezentările de produse au un impact mai mare asupra vânzărilor decât orice altă tehnică promoțională, inclusiv reducerile de preț.

Alte date oferite de Interactions indică modul în care a înregistrat creșteri de 600% în vânzările de pizza congelată, 300% în vânzările de vin, peste 100% în vânzările de brânză și 70% în vânzările de bere timp de un an în grupul magazinelor analizate, datorită degustărilor.

După cum se poate observa, degustările reprezintă o artă la care fiecare magazin poate recurge pentru a-și fideliza clienții. Dincolo de acestea, mai există o alternativă foarte bună. Este vorba de amplasarea corespunzătoare a produselor pe rafturi pentru a atrage atenția consumatorilor și a-i determina să încerce noi produse în drumul lor către produsele după care au intrat în magazin.

Pentru a reuși acest lucru, echipa Rafturi Metalice de la A la Z pune la dispoziția retailerilor o gamă variată de rafturi metalice pentru magazin. Aceștia pot opta pentru rafturi de perete sau rafturi de mijloc (gondole), rafturi legume-fructe, printre altele.

Adaugă comentariu

Cod de securitate
    Nici un comentariu pănă acum