Dată: 13 Septembrie 2019
Cei care știu să folosească puterea vitrinelor dintr-un magazin, pot transforma trecătorii în clienți cu ajutorul unui design potrivit. Pentru retaileri, aceasta înseamnă a decora în mod individual, accentuat și eficient. Elementele de design schimbabile și interactive care pot transforma vitrina magazinului într-un magnet pentru client și o carte de vizită a unei companii, sunt în tendință.
Abia de curând retailerii au început să acorde o atenție sporită vitrinelor magazinelor. Acum și-au dat seama că le pot folosi în mod specific ca mijloc de comunicare pentru a atrage clienții. Acesta este motivul pentru care, potrivit EHI, se investesc anual aproximativ 80 de milioane de euro doar în proiectarea vitrinelor doar din Germania.
Evidențierea esențialului
Vitrinele magazinelor pot avea un impact pozitiv asupra deciziei de cumpărare pe mai multe niveluri. Pe de o parte, se adresează consumatorilor la nivel emoțional, cu elemente decorative, iluminare și culori. Pe de altă parte, furnizează informații despre produs. Cu cât clientului îi place mai mult vitrina, cu atât mai mulți bani este dispus să cheltuiască în magazin. În prezentarea produsului, nu este vorba de a arăta întreaga dvs. selecție de produse, ci de a oferi produse care să sară în ochi clientului.
Chiar dacă clienții doresc o mulțime de informații, s-a dovedit că aceștia sunt atrași mai mult de vitrinele proiectate cu atenție. Asta înseamnă că trebuie afișate cât mai multe produse acolo unde sunt încă vizibile. Dar fiți atenți, dacă nu suficiente produse ați putea sugera că lipsește ceva.
Clienții își doresc constant inspirații noi, motiv pentru care decorațiunile trebuie schimbate în mod regulat. Magazinele mari aleg frecvent să schimbe articolele la fiecare patru până la șase săptămâni, în timp ce retailerilor le place să își schimbe temele mai des și sunt mai flexibili în această privință - uneori la fiecare săptămână. Acest lucru depinde atât de dimensiunea magazinului, cât și de locație.
La Modehaus L + T din Osnabrück, de exemplu, se schimbă designul în funcție de sezon. "Cu un program de planificare cu o jumătate de an în avans, un interval mai scurt nu este de fapt de dorit", explică designerul vizual al companiei, Nicole Werner. Magazinul prezintă un design coerent care începe cu vitrinele magazinului și continuă cu materialul publicitar, ajungând până la prezența web a companiei.
Elemente de tip eye-catcher schimbabile
Manechinele folosite pentru expunerea produselor sunt încă - mai ales în industria textilă - un element cheie în proiectarea vitrinelor magazinului. Chiar dacă există încă versiuni foarte realiste pentru a prezenta colecțiile actuale, tot mai mulți comercianți tind să aleagă mai multe tipuri abstracte de manechine. Producătorul de manechine Profesorul Dorman Lee de la A2 Mannequin din China explică avantajul lor: „Distribuitorii preferă modelele mai abstracte, pentru că pot fi folosite mai mulți ani”. Stilul lor poate fi ușor schimbat prin înlocuirea extremităților lor sau prin utilizarea unor modele modificabile și combinabile, cum ar fi manechine cu suprafețe textile, de exemplu.
Elementele dinamice sunt alte tipuri de eye catcher în vitrinele magazinelor. În fiecare an, în perioada Crăciunului, Galeria Kaufhof din Bonn, Germania, aduce la viață o fațadă imensă de vitrine prin mișcarea de animale împăiate de Steiff. Nu doar copiii se lipesc de geam pentru a descoperi acest cadru captivant.
Elemente de semnalizare digitală: „În viitor, clienții vor decide ce vor să vadă” (Nicole Werner)
Retailerii și designerii vizuali folosesc din ce în ce mai multe elemente de semnalizare digitală; aceasta include coduri QR care vă ghidează către magazin - indiferent de ora din zi, recunoașterea digitală a sexului și ecrane tactile până la vitrinele interactive ale magazinului.
Proiectul „Vitrina virtuală” de Luigi Bucchino, student al Școlii de Design de la Universitatea din Pforzheim, folosește multe dintre aceste elemente. Atunci când un pieton trece pe lângă vitrina magazinului, camerele care redau imagini în mișcare surprind mișcările pietonului, camerele de adâncime identifică sexul persoanei în funcție de față și vârsta aproximativă. Apoi, pe ecran sau pe monitor este afișat un model virtual, care corespunde aproximativ cu acești parametri și imită mișcările. „Folosindu-se de simple atingeri ale ecranului, pietonul își poate schimba ținuta atât în partea superioară, cât și în cea inferioară a proiecției modelului virtual - obținând astfel o configurație personalizată de îmbrăcăminte”, explică designerul.
Avantajul pentru retaileri: aceștia pot aborda campanii specifice, cum ar fi vânzări sezoniere și vânzări cu reducere mult mai rapid și fără prea mult efort. Atenția dorită de către client este garantată, așa cum s-a arătat în timpul unei faze de testare într-un centru comercial. Oameni de toate vârstele au vrut să încerce acest lucru. "La început păreau a fi oarecum iritați când au observat din colțul ochilor că modelul virtual se mișcă așa cum ei se mișcă, dar apoi au fost foarte încântați de asta. Și nu doar cei mai tineri, ci și generația mai în vârstă, pentru că nu trebuie să se facă mare lucru cu acest tip de comunicare ", explică Bucchino.
Costurile pentru acest tip de instalație variază între zece și douăzeci de mii de euro, depinde de modul în care proiecția este realizează, prin intermediul unui ecran care umple o întreagă vitrină a magazinului sau doar prin intermediul unei videoproiecții către un ecran. În prezent, încă caută investitori pentru proiect. Studentul subliniază: „Scopul nostru este să oferim retailerilor offline un produs eficient pentru a face față retailerilor online.”
Design coerent
Cheia tuturor elementelor de design a vitrinei magazinului este de a transmite o temă, o poveste și de a oferi o conexiune informativă dintr-o privire. Acesta este singurul mod de a ajunge la clienți la nivel emoțional, ceea ce îi face să acorde mai multă atenție și, într-adevăr, să fie mai dispuși să cheltuiască bani. În mod ideal, designul și identitatea corporativă sunt reflectate în mod constant la toate nivelurile companiei. Acest lucru crește recunoașterea mărcii și, astfel, loialitatea brandului.
Dincolo de aceste aspecte, o importanța semnificativă o au și rafturile metalice. Din acest motiv, echipa Rafturi Metalice de la A la Z pune la dispoziția celor interesați o gamă variată de rafturi metalice pentru magazin, care contribuie la îmbunătățirea experienței clienților în magazin.
Adaugă comentariu