Valuta
RON
  • EUR
  • RON

Sfaturi de la profesionisti

Vezi toate articolele

Produsele sau clienții, ce contează în retail?

Produsele sau clienții, ce contează în retail?

Nu există niciun dubiu că perioada în care trăim este într-o continuă schimbare. Tehnologia a schimbat modul în care trăim, interacționăm sau cumpărăm. Cu toate acestea, multe companii sunt la fel ca acum 10 sau 20 de ani. Uneori ne bucurăm de „tradițional” și nostalgie, dar facem asta fără să ne scoatem smartphone-ul. Așadar, dacă afacerea dvs. nu s-a schimbat de multă vreme, poate este timpul să regândiți strategia sau chiar să vă schimbați modelul de afaceri. Pentru că acum ceea ce contează cel mai mult în magazinul dvs. nu sunt produsele, ci oamenii.

Comerțul s-a concentrat în mod tradițional pe produse: cumpărarea, gestionarea stocurilor, strategii de prețuri, promoții, gestionare liniară, cumpărături recurente... Toate acestea sunt importante, dar nu mai este suficient. Trebuie să vă concentrați mult mai mult asupra oamenilor care pot fi sau sunt deja clienții dvs.: ceea ce doresc, când vor acest lucru, așteptările lor... Pe scurt: să le oferiți valoare.

De ce această schimbare? De ce trebuie să schimbați anumite aspecte legate de afacerea dvs.? Comerțul electronic a reușit să facă oamenii să facă cumpărături din confortul casei. Dar din achizițiile pe care le fac sau din banii cheltuiți în casa lor, doar o mică parte sunt achiziții online. Acum, câte dintre achiziții sunt influențate de informațiile pe care le obțin de pe internet? Mai mult decât credeți.

Magazine centrate pe produse
Comerțul cu amănuntul s-a născut astfel: comerciantul a fost intermediarul dintre un producător și utilizatorii produselor. Sarcina lui era să ofere aceste produse oamenilor care aveau nevoie de ele.

În era digitală acest lucru s-a schimbat:

Oricine poate fi „comerciant”: de la artizanul care își creează propriile produse până la persoana care nu cumpără articole sau nu le depozitează, ci pur și simplu acționează ca intermediar.

Concurenții dvs. nu mai sunt la colțul străzii: pot fi oriunde în lume și pot vinde produse la fel sau foarte similare cu cele pe care le aveți în magazin.

Numărul de referințe sau de produse dintr-un magazin online este uriaș. Majoritatea magazinelor fizice nu pot avea o gama la fel de variată.

Clienții dvs. au mult mai multe informații: când vă vizitează magazinul, ei știu deja de el de la familie și prieteni. Dar, de asemenea, de cele mai multe ori transmit informații despre brandul dvs. sau despre produsele pe care și le doresc. Pe scurt, deciziile și procesele de cumpărare s-au schimbat.

Va fi foarte dificil pentru afacerea dvs. să fie „puternică” în ceea ce privește produsele: concurați în ceea ce privește referințele și prețul cu companii mult mai mari, cu prezență în mai multe țări; aveți un spațiu limitat. Capacitatea clientului dvs. de a compara prețurile și opțiunile de cumpărare crește... Nu trebuie să intrați în panică, acesta nu este sfârșitul magazinelor, ci doar începutul schimbării și ceea ce vă va determina să inovați.

Magazine centrate pe oameni

Începeți să vă gândiți la ce au nevoie oamenii, clienții dvs. și clienții potențiali. Nu sunt doar produse, nu? Ați cumpărat o sticlă de vin pentru aroma sa, pentru a vă bucura mai mult de o cină în familie, pentru a vă impresiona oaspeții, pentru a face un cadou sau pentru că vreți să vă completați colecția de băuturi cu ceva special, de exemplu. De ce cumpără clienții dvs.? De ce au nevoie?

Oamenii sunt cel mai important lucru din magazinul dvs.

Mențineți relația cu clientul dvs. și definiți bine această relație, astfel încât să fie benefică pentru ambele părți. Afacerea și brandul dvs. ușurează viața clienților, o fac mai distractivă sau mai durabilă... Spuneți-le cum și, mai ales, ascultați ce vă pot oferi, monitorizați-le satisfacția, folosiți datele și preluați controlul modului în care se schimbă preferințele sau obiceiurile lor.

Formați-vă și motivați-vă echipa: aveți grijă și de cei care fac parte din afacerea dvs. Într-un magazin „fizic”, oamenii sunt o parte foarte importantă. Ei trebuie să știe care este misiunea lor și să învețe cum să utilizeze instrumentele pe care le puneți la dispoziție.

Amintiți-vă importanța brandului dvs. și încercați să le oferiți ce le place
Oricât de rațional este modul în care clienții dvs. cumpără, emoțiile sunt mult mai importante. Există branduri care „le plac” și branduri care nu le plac. Descoperiți ce anume apreciază clienții dvs. sau ce îi determină să decidă. Definiți-vă brandul: nu puteți fi pe placul tuturor, așa că începeți să stabiliți cui se adresează brandul dvs.

Oferiți servicii adaptate nevoilor lor: dacă vă cunoașteți cu adevărat clienții, este mult mai ușor. Poate le place serviciul de livrare la domiciliu, fie posibilitatea de a rezerva produse înainte de a merge la magazin, fie de a fi la curent cu noutățile, fie de a putea aduce în magazinul dvs. produsele pe care nu le mai folosesc, fie că pot primi sfaturi utile... Prin ce este diferit magazinul dvs. de celelalte? De ce servicii au nevoie clienții dvs. sau care dintre ele le ușurează viața?

Concentrați-vă strategia pe experiența clienților. Pe lângă crearea unor servicii personalizate, gândiți-vă cum este să cumpărați din magazinul dvs. Creați un mediu plăcut, mizați pe design ca instrument strategic, folosind mobilier creat astfel încât să capteze atenția clienților chiar de când intră în magazin.

Altfel spus, plasați produsele pe diverse rafturi metalice pentru magazin, capabile să îmbunătățească aspectul magazinului și să îi dezvăluie povestea de dincolo de produsele așezate întotdeauna la locul potrivit.

Și pentru că în această poveste, oamenii contează, echipa Rafturi Metalice de la A la Z vă oferă gondole, rafturi metalice de perete, rafturi de legume-fructe, printre multe alte elemente esențiale pentru crearea unui design pe placul celor care îl observă de îndată ce pun piciorul în magazin.

Adaugă comentariu

Cod de securitate
    Nici un comentariu pănă acum